26 November, 2012

FESTIVALEN GRÄNSLANDET

känner att jag måste skriva lite.

denna höst har jag varit med och arrangerat en festival, som gick av stapeln igår. det var film, teater, poesi, debatt, föreläsning och musik med tema genus, normer och identitet. allt gick enligt planerna, om inte bättre än så. det kom relativt mycket folk, det strulade ingenting (förutom att brandlarmet gick igång men jag tror det var falskt alarm), folk var glada och vi fick jätttemycket positiv feedback. alla var väldigt nöjda med vad vi ordnat och vi (förutom jag) kände lycka när vi gick därifrån på kvällen. jag kände inte det. jag kände typ, att det mest var en piss i mississippi, att jag inte kunde ta åt mig äran för det, fast jag varit med och ordnat. jag kände att det "var väl inget", att ordna en festival, men jo, kanske det var det ändå. att lära sig att ta åt sig äran.

nu känner jag mig lite tom, serpentinerna har lagt sig och det är dags för nästa projekt. att finna mig ett jobb.


MEN ÅH. skulle lägga upp bilder men blogger säger att jag inte har något utrymme kvar och att jag måste köpa utrymme. detta känns inte okej. hur gör jag!? 

1 comment:

emilie said...

duktiga josefin! du klarar då allt du tar dig för med bravur och likså blir det med att hitta ett jobb! har dock hört att det bara finns jobb i närheten av norrpan;-) när du får jobb tycker jag du ska köpa mer utrymme på bloggen, se det som en morot...