29 November, 2012

EFTERMIDDAGSTRÖTTMA.

har städat köket i över en timme nu, är fortfarande inte nöjd. vill göra om, slänga, köpa nytt. vill ha julemys och tända ljus utan att stearinet alltid hamnar på fönstret.

min önskelista gällande köket:
snygg matta under bordet, snygg matta vid spisen, snyggt golv!!, ordna upp väggen med snygg tavla eller dyl. vill ha järngrytor och järnstekpannor. vill alltid ha ren och tom (!) diskho, nydammsugat golv och fullt med god mat i kylskåpet som vi hinner äta upp innan den möglar. men främst mattorna vill jag ha. stör sönder mig just nu.

ja, idag var jag på arbetsförmedlingen. när jag väl stått i kö ett tag och fått min lapp satte jag mig ner och så kände jag att jag nästan hade klaustro. det är så mycket folk! gillar inte den där hetsen, över huvudtaget. aja, sen sa min handledare eller vad det kallas "jag hoppas det ordnar sig för dig".  som om jag var in the deep shit. det ordnar sig nog ska du se, handledaren, oroa dig inte.


jag har gjort ett bildmanus nu till filmkursen, jag vet inte om filmen min ska bli lite sorglig eller lite komisk. gillar mer det sorgliga. jag letar efter ett annat ord men nu hittar jag det inte.  den kommer vara rätt lugn iaf, och handla om väntan. vi har tema problem, och mitt problem får väl helt enkelt vara "vad gör man när man väntar?"



No comments: